Acıyla karışık bir güzelleme

Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi, "Acıyla Karışık" adlı yeni bir sergiye ev sahipliği yapıyor. "Acıyla Karışık" neşeye hüznü, hüzne ironiyi karıştıran ve acıyı günlük hayatın parçası olarak benimseyen insanların hikâyelerinden ortak bir payda oluşturuyor.

Sergide birçok yüz, farklı travmatik olayların hikâyelerinde birleşmiş. Bu yüzlerden akseden umutsuzluk ve mahrumiyet ortak problemleri temsil ederken, aynı zamanda hayatları arasında da ortak bir bağ var. Video ağırlıklı sergide, acı ve hüzün tüm sergi salonunda kendini hissettiriyor. Hüznün resmi, acının gerçekliği, ruhun açmazları ve insanın kendini sorgulaması acıyla karışık işlenmiş bir halde duruyor.

Ziyaretçileri girişte Serkan Özkaya'nın vitrine asılı 'Goldenboy' adlı kendini tavana asan çocuk heykeli karşılıyor. Heykel, geçmişe nokta koyan o son hareketi anlatmaya çalışıyor. Eva Koch'un 'Approach' isimli videosunun esin kaynağı ise Dante'nin 'İlahi Komedya'sı. İki ayrı grup, biri ses diliyle biri işaret diliyle, eserdeki 'Cennet' başlıklı bölümün ilk 13 dizesini okuyor. Anlatılan aynı olsa da farklı dillerin farklı duygular aktardığına şahit oluyorsunuz videoyu izlerken. Adrian Paci'nin 'Turn On' adlı videosunda, işsiz insanlar karanlıkta ışık elde etme amacıyla bir araya geliyor. Bir yandan umut, bir yandan yenilgi ekranlara yansıyor.

Maja Bajevic'in 'Back in Black' isimli videosunda yer alan maskelerle aynılaştırılmış yüzlerin sahipleri, Saraybosna'da savaş zamanında yaşananlar hakkında karanlık, zalim ve alaycı şakalar anlatıyor. Leyla Gediz'in Atlantis'indeki 118 portre, ise Barentsz Denizi'nde batan Rus nükleer denizaltısı Kursk'taki denizcilerden birine ait tek bir siyah-beyaz fotoğraftan yola çıkılarak kurgulanmış. 'Acıyla Karışık' Garanti Güncel Sanat Merkezi'nde 12 Ağustos'a kadar gezilebilir.

Musa İğrek, İstanbul
17/07/2006
Zaman Gazetesi

Comments